Allgemeine Geschäfts- & Beförderungsbedingungen

Skyline LS  Daimlerstraße 6, 61449 Steinbach (Taunus)

1. Buchungen (Vertragsabschluss):

Die Buchung kann schriftlich, telefonisch, per Fax oder per E- Mail erfolgen. Sie erfolgt durch den Anmelder auch für alle bei der Buchung genannten Teilnehmer, für deren Vertragsverpflichtungen der Anmelder wie für seine eigenen Verpflichtungen einsteht.

Jede Buchung wird durch Skyline LS bestätigt und ist verbindlich. Jede Buchung, die mindestens 24 Stunden vor Reisantritt vorliegt, wird schriftlich bestätigt. Taggleiche Buchungen  werden telefonisch oder per SMS auf die bei Buchung angegebene Mobilfunknummer bestätigt.

Der Kunde ist verpflichtet, die Buchungsbestätigung unverzüglich auf Unrichtigkeiten, Fehler und Unstimmigkeiten zu überprüfen und Skyline LS umgehend darauf hinzuweisen.

Maßgebliche Buchungsdaten, wie z.B. Abflugzeit,  Ankunftszeit, Flugnummer, etc., sind vor Antritt der Fahrt bekannt zu geben. Verantwortlich hierfür ist der buchende Kunde. Änderungen oder Ergänzungen von wichtigen Flugdaten müssen telefonisch unter Tel :+49 6171 95 19 83 1  mitgeteilt werden Sollten Sie wichtige Flugdaten erst am Flughafen erhalten, so rufen Sie uns bitte an Tel :+49 6171 95 19 83 1 Auf keinen Fall ist es ausreichend, fehlende Flugdaten dem Fahrer zu geben.

2. Preise

Es gelten die auf der Website angegebenen bzw. im Angebot enthaltenen Preise. Alle angegebenen Preise sind Bruttopreise und verstehen sich inklusive der jeweils gültigen Mehrwertsteuer. Die angegebenen Preise sind freibleibend. Auslagen oder auftragsbedingte Zusatzkosten werden dem Rechnungsbetrag hinzugerechnet.

Die Preise verstehen sich inkl. An-und Abfahrt, Parkgebühren und 15 Minuten Wartezeit.

Skyline LS ist berechtigt bei einem Auftragsvolumen von über 1000,- € eine Vorauszahlung zu erheben.

3. Gepäck

Skyline LS muss  über Gepäck ( Koffer und Stückzahl ) Größe bei der Buchung Informiert  werden.

Zusatz- u. Sperrgutgepäck wird nur gegen Voranmeldung und befördert. Hierzu zählen insbesondere Tauch-/oder Golfausrüstungen, sperrige Sportgeräte, Jagdwaffen, etc.

Kinderwagen und zusammenklappbare Rollstühle werden gebührenfrei befördert, müssen aber bei Buchung angemeldet werden-Bei der Buchung nicht angegebene sperrige Güter oder Gepäckstücke können unter Umständen nicht transportiert werden.

Mitgeführtes Gepäck wird nach Möglichkeit im Transfer-Fahrzeug selbst befördert. Sollte dies nicht möglich sein, behalten Skyline LS sich vor, dass Gepäck in einem zweiten Fahrzeug zu befördern.

4. Abholung –  Heimatadresse

Bei Flughafenfahrten  legt Skyline LS die Abfahrtszeiten entsprechend der Abflugzeit(en) fest. Sie ergeben sich aus der Fahrzeit, Staupuffer sowie den Bestimmungen der Charter- und Linienfluggesellschaften. Skyline LS behält sich vor, die Fahrroute geografisch sinnvoll zu planen und die entsprechenden Abholzeiten anzupassen.

Die Abholzeiten kann der Kunde selbst festlegen. Bei durch den Kunden festgelegten Wunschzeiten ist eine Haftung durch Skyline LS generell ausgeschlossen.

5. Abholung –  Flughafen

Die Abholung erfolgt  durch einen Fahrer von Skyline LS  direkt, am Eingangsbereich des Ankunftsterminals.

The prices include arrival and departure, parking fees and 30 minutes waiting time.

Wird die Wartezeit überschritten, wird eine Wartegebühr in Höhe von 20,00 € je angefangene 30 Minuten berechnet.

If the Skyline LS staff are late, the customer should stay near the reception area of the arrival terminal. This is necessary to ensure a smooth pick-up.

Bei Verspätungen kann der Kunde Kontakt mit Skyline LS unter der Telefonnummer:+49 6171 95 19 83 1 aufnehmen.

6. delays of the customer

Die Abholung am Flughafen ist die Ankunftszeit ( Landung ). Bei Verspätungen bzw. einer Wartezeit von max. 30 Minuten kommen keine weiteren Kosten auf den Kunden zu. Bei Verspätungen, die 30 Minuten überschreiten, wird eine Wartegebühr in Höhe von 20,00 € je angefangene 30 Minuten berechnet.

It is possible that in the event of delays on the part of the customer, the waiting vehicle will only complete its current journey.  The affected person must then wait for the next vehicle or for the return of the vehicle or until the vehicle is back.

7. cancellation conditions

Cancellation by the customer is possible free of charge up to 24 hours before the start of the journey.

You can cancel free of charge up to 7 days before departure. If you cancel 6 days prior to departure, 50% of the total price will be charged as cancellation fee, if you cancel 5 days, 65% and if you cancel 4 days, 85%. For cancellations 3 days prior to departure 100% of the total price will be charged as cancellation fee.

100 % of the contract value is due in the following cases:

If the customer does not appear at the agreed time .

The calculation of the order value is always made in favour of the customer and can also be limited to a reasonable expense allowance. The customer is at liberty to prove that the actual costs incurred or the actual damage incurred are lower.

In case of cancellation of the flight there are no costs for the customer.

8. change of flight data / rebooking:

Should it become apparent during the customer's journey that the return flight has changed significantly, the customer is obliged to inform Skyline LS.

The customer undertakes to inform Skyline LS of any rebooking to an aircraft with a different flight number.

9. exclusion of transport

Excluded from transportation are persons who pose a threat to safety and order, in particular

If a passenger violates the obligations incumbent upon him, he may be excluded from carriage. Skyline LS's claim for payment to the anticipated order value remains fully valid after exclusion of the passenger from carriage.

10. warranty/liability

Skyline LS is liable within the scope of due diligence for the conscientious preparation of the agreed trips and the contractually agreed travel service.

Skyline LS accepts no liability for unforeseeable events, in particular those for which Skyline LS is not responsible.

As far as insurance protection exists within the scope of the legal liability insurance, Skyline LS is liable towards the customer in the event of damage within the scope of the legal regulations applicable for this. As far as the liability insurance is not liable, the liability of Skyline LS for property damage and losses is limited to a maximum of EUR 1,000.00 per booking, as far as the damage was caused by Skyline LS. neither intentionally nor grossly negligently.

A liability for the consequences of delays within slight negligence is excluded.

The customer is obliged to immediately notify Skyline LS in writing of any complaints about the service, at the latest 14 days after completion of the trip in connection with the service.

11. vehicle breakdown

If there is a vehicle breakdown due to Skyline LS, the costs for a taxi ride to the respective airport up to a maximum of 80 euros will be covered. Any further liability is excluded.

Passengers must take care of any supplementary insurance themselves.

If a passenger misses his flight through the fault of Skyline LS, the additional costs will be borne by Skyline LS after written submission of the relevant confirmations/ documents and their examination.

Skyline LS will endeavour to provide a vehicle for all other time deviations. In particular, exceptional situations, such as air traffic controller strikes or extremely bad weather conditions are only to be absorbed by Skyline LS to a limited extent, so that even longer waiting times are to be accepted by the customer.

Skyline LS is not liable for delays caused by high traffic density, traffic jams, accidents, vehicle breakdowns or force majeure (e.g. bad weather conditions, etc.) and delays for which the customer is responsible.

The customer has no claim to a replacement transport for all time deviations for which Skyline LS is not responsible.

12. data protection

According to § 33 Abs. 1 Bundesdatenschutzgesetz (BDSG) the customer is informed that Skyline LS stores and processes the data required for the fulfillment of the contract in machine-readable form. The data will not be passed on to third parties.

13. Erfüllungsort, Gerichtsstand

Place of performance is Steinbach. The place of jurisdiction for all disputes with merchants, legal persons under public law or with persons who do not have a general place of jurisdiction in Germany - also in the case of actions on bills of exchange and cheques - is Skyline LS can also sue the customer at the court responsible for his registered office.

Place of performance is Steinbach. The place of jurisdiction for all disputes shall also be Steinbach if the customer is a merchant.

14. severability clause

Should a provision or part of a provision of these terms and conditions be wholly or partially invalid or lose its legal validity later, the validity of the remaining provisions shall not be affected thereby. The ineffective clauses shall be replaced by the statutory provisions. The same shall apply if these provisions contain an unforeseen gap.